KIGO Forumindex KIGO
Kinderen van gescheiden ouders

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Bijbaantje

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    KIGO Forumindex -> Jongeren (12 tot 18 jaar) met gescheiden ouders
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mademoiselle

BerichtGeplaatst: Ma Aug 04, 2008 12:56 pm    Onderwerp: Bijbaantje Reageren met citaat

hallo allemaal,

ik ben 17 jaar, bijna 18 en ik heb deze vakantie vakantiewerk gedaan. Ik wil eigenlijk best graag door gaan om op zaterdagen te werken maar het volgende probleem komt dan. Ik ga nu naar het examenjaar, vwo6, en mijn ouders zijn gescheiden, ik woon bij mijn moeder vlakbij assen, maar mijn vader in utrecht. Ik zie hem normaal 1 keer per 2 weekenden, en dan van vrijdagavond tot zondagmiddag. Als ik een zaterdagbaantje neem, dan kan ik hem van zaterdagavond tot zondagavond zien. Daar is hij niet zo blij mee, maar ik zit nu te twijfelen. Vanaf mijn 16e wilde ik eigenlijk al een bijbaantje, maar vanwege mijn vader deed ik het telkens niet. Moet ik nu voor mijzelf kiezen, of wil ik liever wat langer bij mijn vader zijn? Hij vindt het niet echt verstandig, het geld wil hij eventueel wel wat extra zakgeld geven, en ook niet vanwege examenjaar. Nu heb ik vwo 5 al overgedaan, en daardoor hoef ik minder in het examenjaar te doen, dus ik vind het eigenlijk een rotargument. Verder denkt hij dat het weer misgaat als ik een vriendje krijg, want vorig jaar ging ik daardoor wat minder naar hem toe, en hij denkt dat dat weer gaat gebeuren, zeker als ik dan ook nog eens een bijbaantje heb. Mijn vriendinnnen gaan wel studeren en die zou ik dan doordeweeks moeten zien, want in het weekend heb ik dan simpelweg geen tijd.
Wie o wie kan me een klein beetje advies geven?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
nellebelleke

BerichtGeplaatst: Wo Aug 06, 2008 4:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

He Mademoiselle,

Moeilijk is dat om zo'n keuzes te maken, maar ik kan maar een ding zeggen: kies voor jezelf!! Neem dat bijbaantje maar en valt het tegen, kan je nog steeds veranderen. Het is op weg naar je eigen zelfstandigheid, ik hoop dat je het aanneemt. Ja, ik kan me voorstellen dat je vader dit niet zo fijn vindt. Het zijn ook k*tregelingen en het is ook erg oneerlijk dat hij je een stuk minder ziet enz, maar die schuld kan hij niet bij jou leggen, je noch daarbij beperken in dat wat jij graag doet!

Zelf heb ik mij ook vaak tegengehouden om mezelf te zijn, precies omdat ik ook niet meer ruzies wilde enz. Maar uiteindelijk ga je dan in een isolement leven enz. Nou.. jij hebt jouw leven, je vader heeft zijn leven.. Ik hoop dat jij met jouw leven kan doen wat je wilt!! Dat meen ik echt.

En ik denk dat dit wel even het belangrijkste is van dat wat ik je wil meegeven Wink

Veel succes en sterkte!
Ik ben benieuwd naar de keuze die je zal maken.

Nele
Mademoiselle

BerichtGeplaatst: Wo Aug 06, 2008 9:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Nele,

Dankjewel voor je reactie, ik heb inderdaad het baantje aangenomen. Ik stond daar om te vragen naar de mogelijkheden en toen had ik zoiets van, waarom ook niet. Ik regel het wel met mijn vader en als ik niet was blijven zitten (ik ben in v5 blijven zitten), dan had ik examen gedaan, had ik het net gehaald en was ik gaan studeren of naar frankrijk gedaan. Ik ben heel blij dat ik het wel heb gedaan, iedereen keek me na toen ik wegging bij het bedrijf dat ik met zo'n glimlach rond fietste
Nogmaals, bedankt voor je reactie.

Groetjes Marieke
Terug naar boven
nellebelleke

BerichtGeplaatst: Zo Aug 10, 2008 8:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

He Marieke,

Ik vind het echt fijn dat je voor jezelf gekozen hebt!
En ga maar met die glimlach op weg naar zelfstandigheid,
ik vind het echt niet verkeerd!
Fijn dat je het ook nog even liet weten hierzo.

Veel succes verder!!

Nele
annutje92

BerichtGeplaatst: Wo Sep 23, 2009 5:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

heeej
ik wil ook een bijbaantje, maar ook weer niet.
Ik woon bij mijn vader en zie mijn moeder maar een keer in de twee weken een weekend en ze woont ver weg dus ik kan ook niet zomaar een avondje op bezoek. Ik mis haar heel erg, daarom ben ik altijd blij als ik naar haar toe kan.
Maar mijn vader en stief moeder zitten de hele tijd erop aan te dringen dat ik een bijbaan moet nemen omdat dit goed is voor later en voor mn cv. Ik heb daar eigenlijk niet heel veel behoefte aan en ik heb al drie maanden bij de ah gewerkt waar ik hele slechte ervaringen mee had. Ik ben dus ook bang dat het bij een volgend baantje weer zo gaat. Het probleem is gewoon, dat als ik zaterdag ga werken dat ik dan mijn moeder weinig zie, én ik heb het al druk met school, want ik ben overgestapt van havo 5 naar vwo 5. Ik moet nieuwe vrienden zien te krijgen en ik heb het druk met huiswerk. Ik wil ook nog tijd voor mezelf, vriendinnen en mn moeder!
een baantje lijkt me wel fijn maar dan niet op zaterdag of om de twee weken. Maar dat gaat meestal niet want door de weeks heb ik het weer te druk met huiswerk
en het enigste waarop ik zou willen werken is vrijdagavond en zaterdagochtend! maar verder niet.
ik weet niet wat ik moet doen
Terug naar boven
diane101

BerichtGeplaatst: Za Jan 16, 2010 2:39 pm    Onderwerp: Re: Bijbaantje Reageren met citaat

Volgens mij kun je het beste gewoon bij je moeder dan een baantje nemen,
en in de vakantie. Dan kun je ook nog gewoon naar je vader toe....
En in de vakantie als je bijv. heel lang bij je vader/moeder bent kun je
werken
Naja...Veel sterkte ermee Wink
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    KIGO Forumindex -> Jongeren (12 tot 18 jaar) met gescheiden ouders Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: